Recensies

14 maart 2019

“Epos Ensemble brengt literaire klassiekers muzikaal tot leven. De musici weten met weinig middelen de verbeelding maximaal te prikkelen. Na de voorstelling geloof je in je eigen toverkracht om een magisch drankje te brouwen!”

Ilonka van den Bercken,
directeur Stichting KAM Concerten
directeur Noorderkerkconcerten

9 oktober 2018

Kinderboekenweek voorstelling Epos Ensemble

Wat is er mooier dan een stukje kinderboekenweek in huis te halen voor studenten van de opleiding Pedagogisch werk? Dat is dus gebeurd en zo kwam het dat het theater op het Dokterspad afgelopen dinsdag 9 oktober helemaal vol zat met 1e en 3e jaars studenten PW/GPM en ook de opleidingen MZ en DVL waren met een paar groepen studenten aanwezig, ruim 200 studenten totaal.

Het Epos Ensemble speelde voor ons de voorstelling “De Sterrentweeling”, het Griekse verhaal van Castor en Pollux. Over heldenmoed en vriendschap, thema van de kinderboekenweek.

De muzikale vertelvoorstelling was in de lessen voorbereid via het lesmateriaal dat bij deze voorstelling beschikbaar was. De doelgroep is kinderen van 10 tot 12 jaar, kortom kinderen die je als Onderwijsassistent hebt en die je ook in de BSO tegenkomt.

Boeiend was de strijd tegen het Grote Zwijn, schitterend verbeeld met weinig middelen.

Geboeid bleven de studenten tot aan het eind van deze 3 kwartier durende voorstelling, geschokt ook door het sterven van de hoofdpersoon Castor. Gelukkig kwam er een goede oplossing om de pijn te verzachten en zodoende kunnen we elke nacht nog het sterrenbeeld Tweeling zien aan de hemel. De 3e jaars PW en GPM hebben met het ensemble nog nagepraat in het kader van een opdracht voor het keuzedeel expressief talent.

Een mooie ochtend.

Jaap van Driezum
docent Landstede MBO Zwolle

18 maart 2018

Kinderconcerten vormen sinds jaren al een vast onderdeel van de programmering van de Concertserie Muziek op de Deel op Anderstein in Maarsbergen. Het Epos Ensemble zorgde dit keer voor een zeer originele en creatieve vertolking van het magistrale verhaal van Roald Dahl, ‘Joris en de geheimzinnige toverdrank’. Vijf jonge blazers en een inspirerende verteller hielden de spanning van het verhaal stevig vast waardoor de aandacht van jong en oud geen moment verslapte. Mooi gespeeld met grote muzikaliteit en enthousiasme. En hoe kunnen de verhalen van deze ras-verteller beter worden overgeleverd...

Aleid van Beuningen

Volg ons op Facebook : www.facebook.com/eposensemble